1. Toepassingsgebied
Deze algemene verkoopvoorwaarden (hierna de "AV") bepalen de wederzijdse rechten en plichten in geval van aankoop van producten of diensten op het Platform door een Gebruiker (hierna de "Klant").
De AV drukken de totaliteit van de verplichtingen van de partijen uit. De Klant wordt geacht deze zonder voorbehoud te aanvaarden, bij gebreke waarvan zijn bestelling niet geldig wordt verklaard.
In uitzonderlijke gevallen kan van de bepalingen van de AVT worden afgeweken, mits deze afwijkingen schriftelijk zijn overeengekomen. Deze afwijkingen kunnen bestaan in de wijziging, toevoeging of schrapping van de clausules waarop zij betrekking hebben en hebben geen invloed op de toepassing van de andere bepalingen van de AV.
ASPIC SRL behoudt zich het recht voor om de AV van tijd tot tijd te wijzigen. De wijzigingen zullen van toepassing zijn zodra zij online zijn geplaatst voor alle aankopen die na die datum worden gedaan.
2. Online winkel
Via het Platform stelt de Verkoper aan de Klant een online winkel ter beschikking die de verkochte producten voorstelt, zonder dat de foto's enige contractuele waarde hebben.
De producten worden met de grootst mogelijke nauwkeurigheid beschreven en gepresenteerd. In geval van vergissing of weglating in de presentatie, kan de Verkoper hiervoor echter niet aansprakelijk worden gesteld.
De producten en diensten worden aangeboden binnen de grenzen van hun beschikbaarheid.
Prijzen en belastingen worden in de online shop gespecificeerd.
3. Prijzen
De Verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen te allen tijde te wijzigen door ze online te publiceren.
Alleen de aangegeven prijzen en de op het ogenblik van de bestelling geldende belastingen zullen van toepassing zijn, onder voorbehoud van de beschikbaarheid op die datum.
De prijzen zijn aangegeven in euro en houden geen rekening met de eventuele leveringskosten, die bovendien worden aangegeven en gefactureerd vóór de validatie van de bestelling door de Klant.
Het totaalbedrag van de bestelling (inclusief alle taksen) en, in voorkomend geval, de leveringskosten worden vermeld vóór de definitieve validatie van de bestelbon.
4. On-line bestelling
De Klant heeft de mogelijkheid om online een bestelformulier in te vullen, via een elektronisch formulier. Door het elektronische formulier in te vullen, aanvaardt de Klant de prijs en de beschrijving van de producten of diensten.
Opdat de bestelling gevalideerd kan worden, moet de Klant deze AV aanvaarden door op de aangeduide plaats te klikken.
De Klant moet een geldig e-mailadres, factureringsgegevens en leveringsadres opgeven. Elke uitwisseling met de Verkoper kan vanaf dit e-mailadres plaatsvinden.
Bovendien moet de Klant de leveringswijze kiezen en de betalingswijze valideren.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling van de Klant te blokkeren in geval van niet-betaling, onjuist adres of enig ander probleem op de rekening van de Klant, totdat het probleem is opgelost.
5. Bevestiging en betaling van de bestelling
De Verkoper blijft eigenaar van de bestelde artikelen tot de volledige betaling van de bestelling is ontvangen.
a. Betaling
De Klant verricht de betaling op het moment van de definitieve validatie van de bestelling met behulp van de gekozen betalingsmethode. Deze validatie werkt als een handtekening.
De Klant waarborgt de Verkoper dat hij over de nodige machtigingen beschikt om deze betalingswijze te gebruiken en erkent dat de informatie die hem hiertoe wordt meegedeeld het bewijs vormt van zijn instemming met de verkoop, alsook met de betaling van de verschuldigde sommen krachtens de bestelling.
De Verkoper heeft een procedure ingesteld voor de controle van de bestellingen en van de betaalmiddelen om redelijkerwijs te kunnen garanderen dat er geen frauduleus gebruik van een betaalmiddel wordt gemaakt, met name door de Klant om identificatiegegevens te vragen.
In geval van weigering van toestemming tot betaling per kredietkaart door de erkende organisaties of in geval van niet-betaling, behoudt de Verkoper zich het recht voor de bestelling en de levering ervan op te schorten of te annuleren.
De Verkoper behoudt zich tevens het recht voor om een bestelling te weigeren van een Klant die een vorige bestelling geheel of gedeeltelijk niet heeft betaald of met wie een betalingsgeschil loopt.
b. Bevestiging
Bij ontvangst van de betaling zal de Verkoper de Klant informeren en hem een factuur sturen, tenzij deze samen met de bestelling wordt geleverd.
De Klant kan vragen dat de factuur naar een ander adres wordt gestuurd dan dat van de levering door vóór de levering een verzoek in die zin te richten aan de klantendienst (zie onderstaande contactgegevens).
Indien een product niet beschikbaar is, zal de Verkoper de Klant zo snel mogelijk per e-mail verwittigen teneinde de bestelling van dit product te vervangen of te annuleren en eventueel de prijs ervan terug te betalen, waarbij de rest van de bestelling vast en definitief blijft.
6. Bewijs
Communicatie, bestellingen en betalingen tussen de Klant en de Verkoper kunnen worden bewezen door middel van geautomatiseerde registers, die in de computersystemen van de Verkoper onder redelijke veiligheidsvoorwaarden worden bewaard. De archivering van bestelbonnen en facturen geschiedt op een betrouwbare en duurzame drager die met name als bewijsmiddel wordt beschouwd.
7. Levering
Levering geschiedt pas na bevestiging van betaling door de bank van de Verkoper.
De producten worden geleverd op het door de Klant op het online bestelformulier aangegeven adres. Eventuele extra kosten die voortvloeien uit onvolledige of foutieve informatie die door de Klant is verstrekt, zullen hem in rekening worden gebracht. Om redenen van beschikbaarheid kan een bestelling het voorwerp uitmaken van verschillende opeenvolgende leveringen aan de Klant.
De levering geschiedt, afhankelijk van de door de Klant gekozen methode, binnen 2 tot 5 dagen.
Levertijden zijn indicatief. In geval van laattijdige levering kan geen schadevergoeding geëist worden van de Verkoper of de vervoerder. Indien de leveringstermijn meer dan dertig dagen bedraagt te rekenen vanaf de bestelling, kan het verkoopcontract worden geannuleerd en de Klant worden terugbetaald.
a. Verificatie van de bestelling
Bij ontvangst van de producten dient de Klant of de ontvanger de goede staat van de geleverde producten te controleren.
Indien een of meer van de bestelde producten ontbreken of beschadigd zijn, moet de Klant of de ontvanger op het moment van levering de nodige voorbehouden maken bij de vervoerder en de Verkoper onmiddellijk op de hoogte brengen.
De verificatie wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de Klant of een door hem gemachtigde persoon de bestelling in ontvangst heeft genomen zonder enig voorbehoud te maken.
Elke reservering die niet volgens de hierboven bepaalde regels en binnen de gestelde termijnen wordt gedaan, zal niet in aanmerking worden genomen en ontslaat de Verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de Klant.
b. Afleveringsfout
In geval van een leveringsfout of niet-conformiteit van de producten ten opzichte van de aanduidingen op de bestelbon, moet de Klant de Verkoper binnen de drie werkdagen volgend op de datum van levering verwittigen.
Elke klacht die niet binnen deze termijn wordt ingediend, zal niet in aanmerking worden genomen en ontslaat de Verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de Klant.
c. Retourneren en ruilen
Het te ruilen of terug te betalen product moet in zijn geheel en in de originele verpakking per post naar de Verkoper worden teruggestuurd binnen 30 dagen vanaf de datum van levering van de bestelling, naar het volgende adres
Oreily (ASPIC SRL), Klantendienst
Rue de Beaumont 60
1390 Grez-Doiceau
België
Elke klacht en elke terugzending die niet volgens de hierboven bepaalde regels en binnen de vastgestelde termijnen wordt ingediend, zal niet in aanmerking worden genomen en ontslaat de Verkoper van elke aansprakelijkheid jegens de Klant.
Elk te ruilen of terug te betalen product moet in zijn geheel en in de originele verpakking naar de Verkoper worden teruggestuurd. De koper draagt de kosten van terugzending. De verkoper draagt slechts eenmaal de kosten van de retourzending.
8. Garanties
De garantie van de Verkoper is beperkt tot de garantie van verborgen gebreken. De Verkoper is alleen aansprakelijk voor schade die het gevolg is van opzet of grove nalatigheid. De Verkoper is niet aansprakelijk voor algemene of specifieke indirecte schade, van welke aard ook, geleden door de Koper.
9. Gegevensbescherming
De Verkoper bewaart in zijn computersystemen en onder redelijke veiligheidsvoorwaarden een bewijs van de transactie, met inbegrip van de bestelbon en de factuur.
De Verkoper garandeert zijn Klant de bescherming van zijn persoonsgegevens in overeenstemming met het Privacybeleid dat beschikbaar is op het Platform.
10. Overmacht
Indien de Verkoper geheel of gedeeltelijk verhinderd wordt de bestelling uit te voeren ten gevolge van een onvoorzienbare omstandigheid buiten zijn wil, geldt dit als overmacht.
In geval van overmacht heeft de Verkoper het recht de uitvoering van de bestelling geheel of gedeeltelijk op te schorten voor de duur van de overmacht. De Verkoper zal de Klant onmiddellijk op de hoogte brengen.
Indien de overmacht gedurende meer dan 90 dagen zonder onderbreking voortduurt, heeft elke partij bij de overeenkomst het recht de overeenkomst eenzijdig te beëindigen bij aangetekend schrijven aan de andere partij. De reeds door de Verkoper verrichte prestaties zullen evenwel pro rata aan de Klant worden gefactureerd.
11. Onafhankelijkheid van de clausules
De onwettigheid of de gehele of gedeeltelijke ongeldigheid van een bepaling van deze AV doet geen afbreuk aan de geldigheid en de toepassing van de overige bepalingen. De Verkoper behoudt zich het recht voor om de onwettige of ongeldige bepaling te vervangen door een andere geldige bepaling van gelijke strekking.
12. Toepasselijk recht en bevoegde rechter
Deze AV worden beheerst door het Belgisch recht.
In geval van geschil en bij gebreke van minnelijke schikking zal het geschil worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de maatschappelijke zetel van de Verkoper.